ΜΑΛΒΙΝΑ ΚΑΡΑΛΗ |
Για να τιμήσει και να ξεχωρίσει
το ελληνικό μας τραγούδι, πιστό μας σύντροφο, σε κάθε μας στιγμή.
Οι «ρίζες» της ιδέας είναι
παλιές. Με πρώτη τηλεοπτική της υλοποίηση ως «ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΙΒΩΤΟΥ» στην εκπομπή
του Χρήστου Αντωνόπουλου στην ΕΡΤ2 το 1988 με την αξέχαστη Μαλβίνα Κάραλη.
Κατέγραψε τον Γιώργο Μητσάκη,
τον Γιώργο Ζαμπέτα και πολλούς άλλους μεγάλους ή σημαντικούς δημιουργούς.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ από
την ΕΠΙΣΗΜΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ του Ομίλου.
Ας σκεφτούμε κάτι απλό. Αλλά και ανατριχιαστικό μαζί.
Όταν φύγει ένας άνθρωπος του τραγουδιού αφήνει πίσω του
το πολύτιμο αρχείο του. Το υλικό δεκαετιών. Τα έργα της έμπνευσής του ή τα
«αποτυπώματα» της φωνής του.
Συνήθως οι απόγονοί του- εάν έχει- κάπου τα βάζουν
πρόχειρα.
Πιο πολύ ως αναμνηστικά στοιχεία για τον άνθρωπό τους που
έφυγε παρά ως ντοκουμέντα και στοιχεία πολύτιμα και αναγκαία για το Ελληνικό
Τραγούδι, γενικά, αλλά και για την καριέρα και το έργο του καλλιτέχνη,
ειδικότερα.
Έτσι αυτά τα στοιχεία, αυτός ο πλούτος πληροφόρησης, αυτά
τα ντοκουμέντα, ουσιαστικά εγκαταλελειμμένα στην σκόνη του χρόνου και της
τύχης, περιμένουν σε μια σκοτεινή γωνιά την καταστροφή τους.
Γιατί στοιχεία που δεν αποθηκεύονται σε ένα μεγάλο και
δυνατό ηλεκτρονικό Αρχείο, και μάλιστα φυλασσόμενα σε περισσότερα του ενός
αντίγραφα και σε περισσότερα του ενός γεωγραφικά σημεία, αλλά παραμένουν και
για όσο καιρό παραμένουν σε μια κάποια αποθήκη ή ένα πατάρι, είναι απολύτως
βέβαιο πως σε λίγα χρόνια θα έχουν καταστραφεί. Τουλάχιστον μετά τον θάνατο των
απογόνων.
Μα και όσο υπάρχουν αυτά τα εγκαταλελειμμένα στοιχεία,
χωρίς αρχειοθέτηση και χωρίς μέτρα ασφαλείας, είναι άχρηστα αφού δεν είναι
προσβάσιμα.
Όσο για το Internet, ας μη το συζητήσουμε... Εκεί ναι, θα βρούμε, και σωστά
στοιχεία, όμως θα βρούμε και πλήθος λανθασμένων, διαστρεβλωμένων και
παραποιημένων "στοιχείων"...
Και με τέτοια σκουπίδια δεν γράφεται η Ιστορία...
Ούτε η προσωπική ιστορία του καλλιτέχνη, ούτε βέβαια η
Ιστορία του Ελληνικού μας Τραγουδιού.
ΤΕΡΑΤΩΔΗ ΨΕΜΑΤΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ INTERNET
«ΑΛΗΘΕΙΕΣ»!
Ένα παράδειγμα είναι
η εξωφρενική περίπτωση του μυθικού τροβαδούρου μας, του Νίκου Γούναρη.
Η wikipedia αυτοπροσδιορίζεται ως «η ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια».
Αυτό το καταλαβαίνουμε.
Εκείνο όμως που αρνιόμαστε να καταλάβουμε είναι όταν κάποια λήμματα γράφονται από παντελώς άσχετους.
Αυτό το καταλαβαίνουμε.
Εκείνο όμως που αρνιόμαστε να καταλάβουμε είναι όταν κάποια λήμματα γράφονται από παντελώς άσχετους.
Παίρνουν την θέση τους στην wikipedia κι από εκεί αναπαράγονται σε όλο το διαδίκτυο.
Τρία καραμπινάτα ψέματα.
Το πρώτο είναι πως ο Νίκος Γούναρης γεννήθηκε, δήθεν, στη Ζαγορά Πηλίου και πως μικρός, μάλιστα, σκαρφάλωνε στα δέντρα και «κελαϊδούσε»!!!
Το πρώτο είναι πως ο Νίκος Γούναρης γεννήθηκε, δήθεν, στη Ζαγορά Πηλίου και πως μικρός, μάλιστα, σκαρφάλωνε στα δέντρα και «κελαϊδούσε»!!!
Η ΑΛΗΘΕΙΑ είναι πως γεννήθηκε
στην Αθήνα, στην οδό Ακαδημίας, στο Δημοτικό Νοσοκομείο-Βρεφοκομείο.
Το δεύτερο ψέμα, πως νεαρός ήταν
βαρκάρης στην Κέρκυρα!!
Η ΑΛΗΘΕΙΑ πως όλο αυτό είναι τεράστιο ψέμα! Ο Νίκος Γούναρης ζούσε στον Βοτανικό και από οκτάχρονο παιδάκι τραγουδούσε με τον πατέρα του στους δρόμους της Ομόνοιας!
Άρα καμιά σχέση με την Κέρκυρα, όπως και καμιά σχέση με την Ζαγορά!
Η ΑΛΗΘΕΙΑ πως όλο αυτό είναι τεράστιο ψέμα! Ο Νίκος Γούναρης ζούσε στον Βοτανικό και από οκτάχρονο παιδάκι τραγουδούσε με τον πατέρα του στους δρόμους της Ομόνοιας!
Άρα καμιά σχέση με την Κέρκυρα, όπως και καμιά σχέση με την Ζαγορά!
Το τρίτο ψέμα. Ισχυρίζεται, επί λέξει, πως ο ΝΙΚΟΣ ΓΟΥΝΑΡΗΣ «Είναι
επίσης γνωστός από τη συμμετοχή του στο Τρίο Μπελκάντο»!!!!
Ποιος; Ο μέγιστος τροβαδούρος
του Ελληνικού Τραγουδιού που αγαπήθηκε, που λατρεύτηκε από τους Έλληνες, όπου
γης, έγινε γνωστός, λέει, από την
«συμμετοχή»[!!!] σε ένα τρίο!. Δηλαδή συμμετείχε σε ένα «τρίο» προφανώς
ως…τέταρτο μέλος του, κατά τα άλλα, χαρακτηριζόμενου ως… «τρίο».
Η ΑΛΗΘΕΙΑ είναι πως το «Τρίο Μπελκάντο» τον συνόδευσε σε εμφανίσεις του στην Αμερική και αλλού, όπως και πολλά άλλα φωνητικά σύνολα, κατά καιρούς. Τα περισσότερα εκείνος τα έπαιρνε μαζί του στην Αμερική.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ είναι πως το «Τρίο Μπελκάντο» τον συνόδευσε σε εμφανίσεις του στην Αμερική και αλλού, όπως και πολλά άλλα φωνητικά σύνολα, κατά καιρούς. Τα περισσότερα εκείνος τα έπαιρνε μαζί του στην Αμερική.
Κι αυτά τα άθλια και τερατώδη
ψέματα γράφονται ενώ μέχρι πέρυσι[2015] ζούσε ο γιος του και υπάρχουν οι
απόγονοί του καθώς και φίλοι και συνεργάτες του.
Τερατώδη, λοιπόν,
ψέματα έγιναν «αλήθειες» στο Internet!
Έτσι όποιος
καταφεύγει σε αυτό «πληροφορείται» και άθελά του αναπαράγει και «εδραιώνει»
αυτά τα ψέματα.
Να γιατί ο μη κερδοσκοπικός και μη επιχορηγούμενος «ΟΜΙΛΟΣ ΜΝΗΜΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ» δημιούργησε την τεράστια ψηφιακή βάση δεδομένων την «ΚΙΒΩΤΟ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ».
Για να
αποφεύγεται να στέλνονται στους ιστορικούς του Μέλλοντος, για τους μεγάλους
Έλληνες, ψέματα, ανακρίβειες και παραποιημένα γεγονότα, είτε αυτά είναι
ηθελημένα είτε είναι αθέλητα.
Και κάτι ακόμη, πολύ σοβαρό. Καμιά ανάρτησή μας δεν πρόκειται να διατηρηθεί στο Internet για πολλά χρόνια, αφού, ξέρουμε πως εμείς δεν κατέχουμε χώρο, απλά εκεί είμαστε φιλοξενούμενοι στους χώρους ξένων μεγάλων εταιριών. Αυτό σημαίνει πως για να αποσυμφορήσουν το σύστημά τους θα πετάνε στο καλάθι των αχρήστων αναρτήσεις παλιές και χωρίς καμιά πλέον επισκεψιμότητα.
Και κάτι ακόμη, πολύ σοβαρό. Καμιά ανάρτησή μας δεν πρόκειται να διατηρηθεί στο Internet για πολλά χρόνια, αφού, ξέρουμε πως εμείς δεν κατέχουμε χώρο, απλά εκεί είμαστε φιλοξενούμενοι στους χώρους ξένων μεγάλων εταιριών. Αυτό σημαίνει πως για να αποσυμφορήσουν το σύστημά τους θα πετάνε στο καλάθι των αχρήστων αναρτήσεις παλιές και χωρίς καμιά πλέον επισκεψιμότητα.
Η ΛΗΘΗ ΕΡΧΕΤΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ
Είναι εξαιρετικά λυπηρό να
διαπιστώνει κανείς πως μόλις φύγει ένας δημιουργός ή ένας ερμηνευτής, ξεκινάει
σιγά-σιγά και η λήθη.
Σε αρκετές περιπτώσεις δεν
υπάρχουν απόγονοι.
Σε πολλές άλλες οι απόγονοι δεν
έχουν τις γνώσεις.
Και σε κάποιες άλλες οι
απόγονοι αποδεικνύονται αδιάφοροι για το έργο του προγόνου τους.
Έτσι δεν αρχειοθετούνται
τα στοιχεία, δεν περιφρουρείται το υλικό, δεν διαφυλάσσονται όλα εκείνα τα
σημαντικά και συχνά μοναδικά και σπάνια που άφησε πίσω του ο άνθρωπος που
υπηρέτησε μια ολόκληρη ζωή το Τραγούδι.
Αποτέλεσμα; Όσο περνούν τα
χρόνια το υλικό να χάνεται και να καταστρέφεται.
Αυτό προσπαθεί ο “Όμιλος Μνήμης Ελληνικού Πολιτισμού”,
όσο μπορεί φυσικά, να αποτρέψει.
ΣΤΗ
«ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΙΒΩΤΟ»
Μέσα σε μια ψηφιακή
"ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΙΒΩΤΟ" συγκεντρώνονται με επιμέλεια, φροντίδα, προσοχή και
ιδιαίτερη αγάπη, στοιχεία για το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ και τους ανθρώπους που το
υπηρέτησαν και το υπηρετούν:
· Δημιουργούς
· Τραγουδιστές
· Σολίστες μουσικούς
· Παραγωγούς
Μια ηλεκτρονική "ΜΟΥΣΙΚΗ
ΚΙΒΩΤΟ" που θα ταξιδεύει προς το μέλλον φέρνοντας μαζί της όσα πιο πολλά
μπορεί στοιχεία του Ελληνικού Τραγουδιού.
Χωρίς προκαταλήψεις,
συμφέροντα, σκοπιμότητες.
Ο «ΟΜΙΛΟΣ ΜΝΗΜΗΣ ΕΛΛΗΝΙΟΥ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ” ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ
Μόνο σκοπό έχει. Κι αυτός είναι
ένας και μόνο.
Να σώσει, και στο βαθμό που
είναι δυνατόν, κάθε τι που συνδέεται με το Ελληνικό Τραγούδι και τους ανθρώπους
του.
Κάθε τι που μαρτυρά και
τεκμηριώνει την πορεία του μέσα στα χρόνια και μέσα στις καρδιές των Ελλήνων.
Παρτιτούρες, στίχους, σπάνιες
ηχογραφήσεις, φωτογραφίες, ντοκουμέντα,
αφηγήσεις, ιστορίες, μαρτυρίες,
καταθέσεις ψυχής, εξομολογήσεις αυτών των υπέροχων και συχνά ξεχασμένων
ανθρώπων του τραγουδιού.
Το σημαντικότερο από όλα.
Στην «ΚΙΒΩΤΟ ΤΟΥ
ΧΡΟΝΟΥ» και συνακόλουθα στην «ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΙΒΩΤΟ», οι ίδιοι οι επιλεγμένοι αποφασίζουν, για ό.τι αφορά εκείνους και το μακρινό Μέλλον.
Εκείνοι και μόνο
εκείνοι παρουσιάζουν τον εαυτό τους, την προσωπικότητά τους, την ανθρώπινη και
καλλιτεχνική τους οντότητα, την διαδρομή τους και το έργο τους επάνω σε αυτό
τον πλανήτη.
Εκείνοι και μόνο
εκείνοι ετοιμάζουν τις «αποσκευές τους για το Μέλλον». Τι θα γράψουν, τι θα
πουν, τι θα διαλέξουν, τι θα στείλουν στους ανθρώπους, τους μελετητές και τους
ιστορικούς του μακρινού Μέλλοντος.
Για σκεφτείτε το
λίγο.
Μας δίνεται η ευκαιρία
και η δυνατότητα να στείλουμε στο Μέλλον, στο απροσδιόριστο Μέλλον, πειστήρια
του δημιουργικού, όσο και φευγαλέου περάσματός μας από αυτόν τον πλανήτη.
Μην ξεχνάμε οι
«σκαπανείς» του μέλλοντος, οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος, δεν θα κρατούν πλέον
την κλασική σκαπάνη αλλά θα ανακαλύπτουν τα ίχνη μας μέσα από τέτοιου είδους
ψηφιακές «αποθήκες».
Ο Όμιλος δίνει την δυνατότητα και παρέχει τον
ανάλογο χώρο, σε κάθε επιλεγμένο καλλιτέχνη, να διαλέξει και να τοποθετήσει στην
"ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΙΒΩΤΟ" ό,τι εκείνος θέλει.
Ενδεικτικά, και ως παράδειγμα, αναφέρουμε το τι
θα μπορούσε:
1.ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ-ΠΟΡΕΙΑ-ΣΤΑΘΜΟΙ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΚΑΡΙΕΡΑΣ
Έως 50 σελίδες
2. ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ
Σε ήχο. Έως 10 τραγούδια-maximum χρόνου 30 λεπτά
3. ΤΑΙΝΙΑ-VIDEO
Έως 10 λεπτά.
4. "ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ"
Τα γεγονότα και τα πρόσωπα, που σημάδεψαν την ζωή του, αποτυπωμένα σε 100 φωτογραφίες. Φυσικά με τις σχετικές λεζάντες οι οποίες αναφέρουν-αν είναι δυνατόν-τόπο, χρόνο, γεγονός, εικονιζόμενα πρόσωπα κλπ.
5. "ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΟΥ"
Πλήρης κατάλογος όλων των τραγουδιών του που έχουν κυκλοφορήσει, μαζί με τα σχετικά στοιχεία.
6. "ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΓΙΑ ΜΕΝΑ"
Πέντε πρόσωπα, της επιλογής του τιμώμενου προσώπου, γράφουν για αυτόν και το έργο του.
Σύνολο σελίδων έως 25 και για τα πέντε κείμενα.
Όλο το υλικό που σας αφορά πρέπει να είναι σε ψηφιακή μορφή και αποθηκευμένο
σε ένα flas memory
Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με τον Όμιλο.
1.Με e-mail στο omilosmnimis@gmail.com γράφοντας και τηλέφωνο επικοινωνίας
2. Τηλεφωνώντας.
Τηλέφωνα Προέδρου:
*210-99.123.05
*697.220.60.33
mm7
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου